Sieć LIN (Local Interconnect Network) to podrzędna, jednoprzewodowa sieć, której zadaniem jest wspomaganie sieci CAN i współpraca z nią. Maksymalna szybkość transmisji danych dla LIN wynosi tylko do 20 kb/s. Obecnie sieć LIN
w układach elektronicznych samochodów jest równie popularna jak sieci CAN
i często wykorzystywana przez producentów samochodów. Swoje zastosowanie znajduje w sterowaniu takich układów jak np.: silniki wycieraczek, alternatory, lusterka zewnętrzne, kontrolki zapięcia pasów bezpieczeństwa, czujniki deszczu i inne. W tej zakładce będziemy prezentowali praktyczne zastosowania sieci LIN, które można spotkać we współczesnej motoryzacji.
Sinik wycieraczek VW Golf 7
Silnik wycieraczek Mercedes W204
Kontrolki pasów Peugeot 508 I
Czujnik deszczu Fiat Punto Evo
Czujnik deszczu został podłączony „na krótko” doraźnie w celu sprawdzenia czy w
samochodzie, który nie został fabrycznie wyposażony w czujnik deszczu, będzie działał. To podłączenie pokazuje, że również samochody niewyposażone fabrycznie w czujnik deszczu można w takie czujniki doposażyć. Czujnik pracuje w sieci LIN, dlatego podłączone są do niego tylko trzy przewody.
Silniki wycieraczek Alfa Romeo Giulia i Stelvio
Silniki wycieraczek Volvo XC 90
Silniki wycieraczek Peugeot 407 (opis kolorów)
Silnik wycieraczek VW Tiguan
Animacja tylnych lamp LED Peugeot 508 II
KIA Ceed sterowanie położeniem reflektów
Lusterko BMW F30
Powyższy film przedstawia regulację lusterka zewnętrznego od samochodu BMW F30, sterowanego siecią LIN. Tutaj znajdziesz sterowanie lusterkiem siecią CAN. Z zewnątrz położenia lusterek jest takie samo, ale sterowanie zdecydowanie różne. Te przykłady obrazują zmiany, jakie ciągle zachodzą w motoryzacji.
Kontrolki pasów Peugeot 3008
LUSTERKA BMW F30