LIN

Sieć LIN (Local Interconnect Network) to podrzędna, jednoprzewodowa sieć, której zadaniem jest wspomaganie sieci CAN i współpraca z nią. Maksymalna szybkość transmisji danych dla LIN wynosi tylko do 20 kb/s. Obecnie sieć LIN
w układach elektronicznych samochodów jest równie popularna jak sieci CAN
i często wykorzystywana przez producentów samochodów. Swoje zastosowanie znajduje w sterowaniu takich układów jak np.: silniki wycieraczek, alternatory, lusterka zewnętrzne, kontrolki zapięcia pasów bezpieczeństwa, czujniki deszczu i inne. W tej zakładce będziemy prezentowali praktyczne zastosowania sieci LIN, które można spotkać we współczesnej motoryzacji.

Silnik wycieraczek Mercedes W204

Kontrolki pasów Peugeot 508 I

Czujnik deszczu Fiat Punto Evo
Czujnik deszczu został podłączony  „na krótko” doraźnie  w celu sprawdzenia czy w
samochodzie, który nie został fabrycznie wyposażony w czujnik deszczu, będzie działał. To podłączenie pokazuje, że również samochody niewyposażone fabrycznie w czujnik deszczu można w takie czujniki doposażyć. Czujnik pracuje w sieci LIN, dlatego podłączone są do niego tylko trzy przewody.

Silniki wycieraczek Alfa Romeo Giulia i Stelvio

Silniki wycieraczek Volvo XC 90

Silniki wycieraczek Peugeot 407 (opis kolorów)

Silnik wycieraczek VW Tiguan

Animacja tylnych lamp LED Peugeot 508 II

 

KIA Ceed sterowanie położeniem reflektów

Silnik wycieraczek przednich sterowane siecią LIN samochodu VW Tiguan

Alternator e-HDI

Reflektor ksenonowy z doświetlaniem zakrętów KIA Ceed

Kontrolki pasów Alfa Romeo Giulietta

Lusterko BMW F30

Powyższy film przedstawia regulację lusterka zewnętrznego od samochodu BMW F30, sterowanego siecią LIN. Tutaj  znajdziesz sterowanie lusterkiem siecią CAN. Z zewnątrz położenia lusterek jest takie samo, ale sterowanie zdecydowanie różne. Te przykłady obrazują zmiany, jakie ciągle zachodzą w motoryzacji.

Kontrolki pasów Peugeot 3008

LUSTERKA BMW F30